Preišči ta spletni dnevnik

20180320

48) Giro d'Italia, Monte Zoncolan in reka Piava (2018)

1.) Giro d'Italia: skočil sem do začetka dirke, ki se je začela v kraju San Vito al Tagliamento. Tako sem povezal mojo pot z ogledom tekme. Nič posebnega: kolesarje vidiš par sekund in lahko obrneš. Še pot: s Krasa po spodnji Vipavski dolini, Palmanova, do vasi San Martino al Tagliamento, potem sem se vrnil do kraja Casarsa della Delizia ter šel po isti poti nazaj. Precej prometna zadeva in dolgočasna - ne levo ne desno, ne gor ne dol. Števec se je ustavil na 250 km.

Jutro na Krasu
Kobdilj - Večkoti, spust
Kodreti - Čipnje, zadaj na hribu Štanjel
Slovenija - Ločnik (Lucinico), most preko Soče
Versa - Visco
Visco - Palmanova
Palmanova - Codroipo
Palmanova - Codroipo
Codroipo - Ponte della Delizia
Giro d'Italia (San Martino al Tagliamento - San Giorgio della Richinvelda)
San Giorgio della Richinvelda - San Martino al Tagliamento
Valvsone - Casarsa della Dellizia
Codroipo - Palmanova
Codroipo - Palmanova
Čipnje - Kodreti
Čipnje - Kodreti
Čipnje - Kodreti
Večkoti  - Kobdilj
Večkoti  - Kobdilj, vzpon

2.) Monte Zoncolan: naj bi bil sveta kolesarska gora oziroma prelaz med krajema Sutrio in Ovaro. Sam sem ta prelaz "osvojil" iz Sutria. Ker nisem poznal poti, sem se tokrat prvič odpravil z avtom in kolesom. Avto sem pustil v Biljah. Zapeljal sem se preko Vidma (Udine) do Carnie, tu zavil levo, šel mimo Tolmeča (Tolemzzo) do Sutria in začel vzpon.

Prvih 10 kilometrov je klasičen alpski vzpon. V drugem delu, kjer pred parkiriščem smučišča zavijete levo, se po nekaj sto metrih skoraj ravnine začne zadnji del, ki je trikrat kar pokončen - zlasti zadnji del, ki se v rahlem levem ovinku vzpenja do prelaza. Na vrhu ni kaj dosti videti, razen lepih razgledov po Karnijskih Alpah. Naj povem, da bil bil ta vzpon zgolj eden izmed mnogih, če ga ne bi obiskal "Giro" in mu tako prinesel slavo. Kar se tiče lepot - skoraj vsak slovenski klanec in klanci v moji soseščini Slovenije so lepši, bolj raznoliki in bolj zanimivi. Monte Zoncolan je smučišče s cesto vmes - s strani Sutria.

Nazaj sem nameraval iti po drugi strani - skozi Ovaro. Kar nekako se nisem mogel odločiti. Ko sem prišel v Tolmeč (Tolmezzo) sem videl, da sem se odločil prav. Desno od tega kraja (gledano proti jugu, torej) v smeri mojega povratka se je razvil kar velik nevihtni oblak. Pošteno bi me napralo, če bi šel po drugi strani. Do Bilj me je pot vodila po isti trasi.

Še dve stvari: šel sem tudi skozi znamenito Pušjo vas (Venzone). Omenjam jo zato, da slovensko ime ne gre v pozabo. In drugič; naredil sem nekaj čez 250 kilometrov. Omenil sem, da sem šel iz Bilj in si prihranil dragocen čas. Če bi šel s Krasa, bi tudi šlo, ampak zelo zelo na tesno. Tako sem bolj v miru fotografiral, jedel in si vzel nekaj trenutkov za ogled okolice.

Slovenija - Moš (Mossa)
Artegna - Gemona
Artegna - Gemona
Venzone - Portis
Carnia - križišče za Tolmeč (Tolmezzo)
Križišče za Tolmeč (Tolmezzo) - Amaro (reka Fella)
Amaro - Tolmeč (Tolmezzo); reka Tagliamento
Prvi znak za Zoncolan (Cedarchis - Arta Terme)
Arta Terme - Sutrio
Arta Terme - Sutrio
Sutrio - Zoncolan, vzpon
Sutrio - Zoncolan, vzpon
Sutrio - Zoncolan, vzpon
Sutrio - Zoncolan, vzpon, zadaj Zoncolan
Sutrio - Zoncolan, vzpon
Sutrio - Zoncolan, vzpon
Sutrio - Zoncolan, vzpon
Sutrio - Zoncolan, vzpon
Sutrio - Zoncolan, vzpon
Sutrio - Zoncolan, vzpon
Sutrio - Zoncolan, vzpon
Sutrio - Zoncolan, vzpon
Sutrio - Zoncolan, vzpon, pogled nazaj
Sutrio - Zoncolan, vzpon
Sutrio - Zoncolan, vzpon
Prelaz Zoncolan, spomenik v čast kolesarskim hribolazcem
Zoncolan - Sutrio, spust (prava cesta je strma desna)
Zoncolan - Sutrio, spust
Zoncolan - Sutrio, spust
Zoncolan - Sutrio, spust
Zoncolan - Sutrio, spust, hotel Enzo Moro
Zoncolan - Sutrio, spust, pogled nazaj, hotel Enzo Moro, desno je parkirišče
Zoncolan - Sutrio, spust
Zoncolan - Sutrio, spust
Sutrio - Arta Terme
Sutrio - Arta Terme
Sutrio - Arta Terme
Amaro - Carnia
Soča (Ločnik - Slovenija)

3.) Reka Piava: in njena obrežja so lepa in je marsikaj za videti. Za domačine in najbrž tudi turiste se mi zdi še posebno zanimiva pot, ki teče ob njenih bregovih. To je turističen predel severnega Jadrana. So si pa mesta in vasi zelo podobna in včasih sploh ne veš, kje točno si. Ni je stvari po kateri bi se lahko orientiral.

Še pot: Kras, Tržič (Monfalcone), Latisana, Eraclea, Caposile, Portegrandi, nazaj v Caposile in Eracleo, Cortellazzo, Lido di Jesolo, spet nazaj v Eracleo in preko Latisane nazaj po isti poti na Kras (nekaj čez 330 kilometrov).

Morda še to: vsi moji izleti so enodnevni z izjemo Cresa in Lošinja. Tu si načeloma vzamem dva dneva (včasih tri). Vstati je treba v temi in začeti kolesariti ob zori, da me ne ujameta mrak in noč. Zgodi se tudi to. Takrat pridejo prav luči, ki jih imam vedno na dolgi poti s seboj v nahrbtniku.

Zgodaj zjutraj na Krasu
Zgodaj zjutraj na Krasu
Kobjeglava - Tomačevica
Klanec - Brestovica, spust
Sindacale - La Salute di Livenza
Eraclea - Passarella,  desno reka Piava
Eraclea - Passarella, Piava
Caposile - Portegrandi, najsevernejši del Beneške lagune
Caposile - Portegrandi, najsevernejši del Beneške lagune
Caposile - Portegrandi, brez besed
Caposile - Portegrandi
Portegrandi - Caposile, najsevernejši del Beneške lagune
Portegrandi - Caposile, najsevernejši del Beneške lagune
Portegrandi - Caposile, tudi tukaj se stvari podirajo (ca' je casa - večja hiša, vila...)
Portegrandi - Caposile, najsevernejši del Beneške lagune
Portegrandi - Caposile
Eraclea - Cortellazzo, Piava
Eraclea - Cortellazzo, Piava
Eraclea - Cortellazzo
Eraclea - Cortellazzo, Piava
Eraclea - Cortellazzo. Piava, privatni plačljivi most
Cortellazzo
Lido di Jesolo
Lido di Jesolo, izliv Piave
Lido di Jesolo, izliv Piave
Cortellazzo - Eraclea,  še enkrat privatni plačljivi most
Cortellazzo - Eraclea, Piava
Cortellazzo - Eraclea, Piava
Ponte Crepaldo - Valcasoni, kolesarska steza
Ponte Capitello - Brian
Ponte Capitello - Brian
Ponte Capitello - Brian
Porto Santa Margherita
Porto Santa Margherita
Porto Santa Margherita, izliv reke Livenze
La Salute di Livenza - Sindacale
Brje pri Komnu - Tublje pri Komnu

Ni komentarjev:

Objavite komentar