Preišči ta spletni dnevnik

20240106

26) Veli Lošinj (Lošinj), Brest pod Učko - Učka (proga št. 7) (2015)

1.) Do Velega Lošinja: sem skleni prikolesariti šele, ko sem prišel do Osorja. Spotoma sem skočil še do Ustrin. Tradicionalno se enkrat na leto zapeljem na Cres in Lošinj. Vsako leto si pot popestrim s kakšnim drugačnim ciljem ali varianto. Letos je bil cilj izbran na poti in sem se tako le prilagajal svoji dobri volji in občutkom.

Naj povem, da sem tokrat res užival. Ni bilo preveč toplo, ceste so bili prazne in gneče ni bilo nikjer. Ker vem, kako je bilo voziti po starih otoških cestah, me sedaj vsako leto pričaka kakšen nov odsek ceste na Cresu. Omenim lahko še novo kolesarsko stezo pred Malim Lošinjem. Tako tudi jaz hitreje in z manj truda pridem na cilj, po drugi strani je pa res, da tudi avti vozijo precej hitreje.

Kras, Vremska dolina, Ilirska Bistrica, Jelšane, Opatija, Brestova in potem do Velega Lošinja ter nazaj do Osorja je bila etapa prvega dne. Tu sem prespal in se naslednjega dne vrnil po isti poti domov.

O Cresu in Lošinju glej tudi prejšnja poglavja.

Cesta Merče - Divača
Dolnje Ležeče - Famlje
Mošćenička Draga - Brseč, vzpon
Križišče za Brestovo - Brestova, spust
Trajekt: Brestova - Porozina
Porozina - Dragozetići, vzpon
 Dragozetići - križišče za Beli, vzpon
Dragozetići - križišče za Beli, vzpon
 Dragozetići - križišče za Beli, spust
Dragozetići - križišče za Beli, spust
Križišče za Beli - Vodice
Križišče za Beli - Vodice
Vodice - Cres, spust
 Cres - križišče za Valun, vzpon
Cres - križišče za Valun, spust
Križišče za Valun - Hrasta, spust
Križišče s cesto Belej-Osor - Ustrine, vzpon
Ustrine - križišče s cesto Belej-Osor
Ustrine - križišče s cesto Belej-Osor, spust
 Belej - Osor
Sveti Jakov - Ćunski, vzpon
Ćunski - Mali Lošinj, spust
Ćunski - Mali Lošinj, kolesarska steza
Mali Lošinj - Veli Lošinj
Veli Lošinj - Mali Lošinj,  svinjak ob morju
Veli Lošinj - Mali Lošinj
Ćunski - Sveti Jakov, spust
Osor
Osor - Belej
Cres - Vodice, vzpon
Vodice - križišče za Beli
Vodice - križišče za Beli, vzpon
Vodice - križišče za Beli
Križišče za Beli - Dragozetići
Dragozetići - Porozina, spust
Zagore - Brseč, spust
Brseč - Mošćenička Draga, spust
Famlje - Dolnje Ležeče, vzpon

2.) Skozi Brest pod Učko: vodi pot ali steza številka 7. Ker spadata pogorje Učke in južni del Čičarije v Park Učka, se lahko s kolesom vozite le tam, kjer je to dovoljeno. Te poti so označene in oštevilčene - obstaja zgibanka ali dobite na internetu. Ena izmed njih je pot št. 7. In po delu te poti sem tokrat šel na vrh Učke, ki se imenuje Vojak.

Včasih grem po taki ali drugi poti, po tej pa sem šel prvič. Makadam iz Bresta navzgor je bil presušen in nič kaj prijetno ni bilo vozite se po njem. Na trenutke je bila pot zelo strma in zadnje kolo je šlo precejkrat v prazno. Toda tako pač je.

S Krasa sem šel čez Podgorje v Čičarijo, se spustil do Lupoglava in se dvignil do Bresta pod Učko. Nato sem šel po progi št. 7, ki se ji priključi še proga št. 6 in peljeta do Poklona. Skok na vrh Učke (Vojak), spust mimo izvira vode z imenom Voda Josipa II., nakar se zavil na makadamsko pot, ki vodi proti Brestu pod Učko in užival po isti poti kot sem prišel, nazaj; torej, nekaj čez 210 kilometrov.

Cesta Petrinje - križišče za Podgorje
 Jelovice - Vodice
 Vodice - Dane, spust
Lupoglav - Brest pod Učko, vzpon
Lupoglav - Brest pod Učko, vzpon
Brest pod Učko - proga št. 7 do križišča s progo št. 6, vzpon
Brest pod Učko - proga št. 7 do križišča s progo št. 6, vzpon
Brest pod Učko - proga št. 7 do križišča s progo št. 6, vzpon
Brest pod Učko - proga št. 7 do križišča s progo št. 6, vzpon
Brest pod Učko - proga št. 7 do križišča s progo št. 6, vzpon
Progi št. 6 in 7 - Poklon
Vrh Učke z imenom Vojak
 Poklon - križišče z makadamsko cesto proti Brestu pod Učko - pogled na Čičarijo
 Poklon - križišče z makadamsko cesto proti Brestu pod Učko - voda Josipa II.
 Poklon - križišče z makadamsko cesto proti Brestu pod Učko, spust
 Križišče z makadamsko cesto proti Brestu pod Učko
Križišče z makadamsko cesto proti Brestu pod Učko - Brest pod Učko, spust
Križišče z makadamsko cesto proti Brestu pod Učko - Brest pod Učko
Brest pod Učko - Lupoglav, spust
Lupoglav - Semići
Lanšće - Račja Vas, vzpon
Križišče za Podgorje - Petrinje, spust, zadaj pogorje Slavnika

Ni komentarjev:

Objavite komentar